piątek, 23 maja 2014

Herbata z bratka – nie tylko na cerę!



Z czarnej herbaty z cukrem zrezygnowałam jakieś 10 lat temu na rzecz zielonej, czerwonej i ulubionych ziołowych. Teraz kiedy w Gościnie dostanę herbatę czarną, z grzeczności wypijam, ale za nic mi nie smakuje, a słodzona jest obrzydliwa. Kiedyś nie wyobrażałam sobie jak można pić takie paskudztwo jak herbata z pokrzywy czy właśnie z bratka a teraz jest całkowicie na odwrót - nie mogę pojąć jak mogłam pić zwykłą czarną herbatę. Wszystko to dzieje się za sprawą przyzwyczajenia…a jak wybierać? To wiadomo, że to lepsze! Wyjdzie nam to bynajmniej na zdrowie.
Ostatnio często piję herbatę z bratka, która słynie z bycia lekarstwem na młodzieńczy trądzik. Ma jednak ona o wiele szersze zastosowanie.


Właściwości herbaty z bratka


Bratek a cera
Ja nigdy specjalnie nie miałam problemów z cerą, ale siostra cały czas boryka się z tym problemem. Nadszedł taki czas, że powiedziała sobie stop! Dość kupowania maści, nowych „cudownych” kosmetyków naładowanych chemią i sięgnęła po herbatę z bratka! W związku z tym, że napar ma działanie moczopędne pozbyła się z organizmu zbędnych toksyn i dzięki temu zauważyła poprawę skóry oraz mniejszą ilość niepożądanych zmian trądzikowych. Kurację stosuje od dwóch miesięcy i już zauważa dość duże efekty - skóra się nie błyszczy, niespodzianek na buzi jest mniej, a jeśli występują to w łagodniejszej wersji, jej samopoczucie również jest o wiele lepsze, co bardzo mnie cieszy.
Należy jednak być cierpliwym i czekać na efekty, bowiem na początku może się zdarzyć, że poprzez oczyszczanie organizmu trądzik się nasili, ale warto ten czas przetrwać. Moja siostra jest na to idealnym dowodem. Nie oczekuj również, że problem zniknie szybko i całkowicie. Wszystko wymaga czasu.


Bratek a oczyszczanie
Zdecydowanie dużą zaletą działania bratka jest poprawa przemiany materii oraz oczyszczenie z toksyn, za sprawą flawonoidów zawartych w jego kwiatach. Na przykładzie siostry mogę dodać, że zauważyła częstotliwość wizyt w toalecie, chodź wcześniej i z tym miała problem. Dzieje się tak za sprawą aktywnych substancji w zielu bratka, które posiadają zdolność wiązania szkodliwych produktów przemiany materii. W połączeniu z działaniem moczopędnym skutecznie ułatwia usunięcie toksyn z organizmu.


Gdzie kupić i jak stosować
Herbatę z bratka (fiołka trójbarwnego) dostaniesz w każdej aptece lub sklepie zielarskim za ok. 6 zł. Zalecane jest picie naparu w ilości 3 filiżanek dziennie. Torebkę zalewasz wrzątkiem i zostawiasz pod przykryciem. Wiele osób przyrównuje smak herbaty do trawy. Dla mnie jest on jak najbardziej ok. i myślę, ze dla nikogo nie powinno stanowić problemu wypicia tego płynu.


Masz problemy z trądzikiem? Nie czekaj i nie katuj swojej skóry kolejnym kosmetykiem za niebotyczną sumę. Koniecznie za to wypróbuj bratka! Nic nie tracisz, a zyskać możesz naprawdę sporo!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz