piątek, 10 października 2014

DIETA |Zdrowy jadłospis na cały dzień! #1


Absolutnie nie jestem żadnym guru jeśli chodzi o żywienie, ale od lat staram się zdrowo odżywiać i pogłębiać wiedzę w tym temacie. Na szczęście Internet  i księgarnie to kopalnia wiedzy, więc nie ma trudności w pozyskiwaniu zdrowych przepisów. A w czasach kiedy do żywności dodaje się szereg konserwantów i zbędnej chemii należy  zwrócić szczególną uwagę co pojawia się na naszym talerzu. Dzisiaj mam dla Was propozycję zdrowego jadłospisu na cały dzień! Menu jest smaczne, zdrowe i stanowi źródło zbilansowanej diety.



NA CZCZO| Woda z cytryną


To mój zdrowy nawyk od kilku dobrych lat, codziennie zaraz po przebudzeniu wypijam letnią wodę z cytryną i odrobiną miodu. Taki płyn pomaga oczyścić organizm z toksyn, korzystnie wpływa na układ pokarmowy i odkwasza organizm!


ŚNIADANIE| Owsianka z figą, płatkami migdałów i żurawiną.


Owsianka jest idealnym posiłkiem dla osób będących na diecie, a to za sprawą szeregu jej dobroczynnych właściwości. Ja  jem ją prawie codziennie i tylko zmieniam do niej dodatki.  Moim zdaniem najsmaczniejsza jest z malinami, jagodami i bananem. Nierzadko dodaję do niej wiórki kokosowe, ziarna słonecznika, żurawinę i płatki migdałów. To nie może nie smakować!

II ŚNIADANIE| Kanapka na ciepło z jajkiem i rukolą


Jeśli pieczywo to tylko razowe, a jajko możesz położyć w postaci ugotowanego bądź usmażonego na maśle klarowanym (opcjonalnie na odrobinie oliwy z oliwek). Od lat nie smaruję pieczywa masłem, więc składniki kładę bezpośrednio na bułę. Taka ciepła wersja posiłku zdecydowanie mi odpowiada.


OBIAD| Zupa brokułowa


Stawiam w dużej mierze na warzywa zielone, bowiem nie od dziś wiadomo, że należą do najzdrowszych! Zupa brokułowa w postaci kremu, jest idealnym urozmaiceniem dla codziennej diety! Brokuły wzmacniają stawy i wspomagają budowę mięśni, więc jeśli dużo trenujesz koniecznie włącz je do menu!



PODWIECZOREK |Koktajl  z grejpfruta


Jeśli jem owoce to tylko te, które mają niski indeks glikemiczny i mało cukru. Grejpfrut jest idealny po tym względem, ma bardzo mało kalorii i świetnie wspomaga procesy trawienne.






Mozarella, pomidory i aromatyczna bazylia to zdecydowanie mój smak!  Sałatka Caprese jest lekka  i smaczna, że palce lizać! Mniam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz