poniedziałek, 15 września 2014

ŚLUBNE INSPIRACJE| Fiolet jako motyw przewodni!



Co prawda swój Ślub mam już za sobą, ale z racji tego, że pomagam właśnie Siostrze i kuzynkom w planowaniu tego najważniejszego dnia, postanowiłam się z Wami podzielić moimi pomysłami na wymarzony Ślub i Wesele. Od dziś rusza cykl poświęcony szeroko pojętej tematyce ślubnej. Będzie o jedzeniu, modzie, przesądach, wpadkach i atrakcjach weselnych. Mam głowę pełną pomysłów i chętnie się nimi podzielę. Pracowałam kiedyś jako Menadżer w Hotelu, a tam jak wiadomo uroczystości ślubne są na porządku dziennym. Organizacja Ślubów wciągnęła mnie do tego stopnia, że miałam okres w swoim życiu, w którym bardzo chciałam zostać konsultantką ślubną. Plan był prosty: rozkręcić własny biznes i wspierać Pary w przygotowaniach do Zaślubin. Otrzymałam jednak w tym czasie bardzo dobrą ofertę pracy i moje plany o własnej działalności poszły na bok. Nie mówię jednak nie, zobaczymy co przyniesie przyszłość.

Tymczasem, kochane czytelniczki mam dla Was inspirujące ślubne zdjęcia, gdzie przewodnim kolorem jest fiolet. Dlaczego zaczynam od tej barwy? Odpowiedź jest prosta: to mój ukochany kolor i jak się domyślacie, był głównym elementem naszej oprawy ślubnej. Uważam, że barwa ta jest szlachetna i elegancka, ale nie staroświecka (np. w porównaniu do bordowego). Dodaje klasy i kojarzy się raczej optymistycznie, pomimo, że w Tajlandii jest to kolor żałoby dla Wdów. Z czym go łączyć? Według mnie idealnie komponuje się z bielą.


FIOLETOWE DODATKI PARY MŁODEJ
Kolorowe dodatki stały się popularne w garderobie ślubnej, z tego powodu nie tylko dekoracja, ale i ubiór Pary Młodej może zawierać akcenty kolorystyczne w danym odcieniu. Mój Mąż miał fioletowy pas do smokingu a ja wiązankę ślubną w tym samym kolorze. Z perspektywy czasy żałuję, że nie zdecydowałam się na fioletowe pantofle. Innym ciekawym pomysłem dodatków dla Pary Młodej to element sukni ślubnej Panny Młodej, np. fioletowy atłasowy pas podkreślający talię. Pan młody z kolei może włożyć w butonierkę kwiaty lub poszetkę w brustasze. Ważne jest aby poszetka nie była w tym samym kolorze co krawat, ale w odcieniu do niego pasującym - to prawidłowe zastosowanie tego elementu garderoby. Powinno unikać się wykorzystania gotowych kompletów, które można nabyć w zestawie łącznie. Łatwo o przesadę, więc nie kombinujcie z nadmiarem dodatków, nie trudno o efekt przebrania niż ubiór ślubny, po co wyglądać po prostu śmiesznie. 






BUKIECIK PANI MŁODEJ
Bukiecik Pani Młodej powinien współgrać z dodatkami Pana Młodego i tworzyć spójną całość z ogólną dekoracją (Kościoła, samochodu i Sali). Zdecydowanie lepiej zachować konsekwencję w dobieraniu elementów dekoracyjnych w jednolitym kolorze, niż łączyć barwy tęczy na różne sposoby. Kwiaty jakie możemy dobrać do wiązanki ślubnej w omawianej kolorystyce to fioletowa i biała eustoma. Kwiaty te również można wykorzystać do wystroju Kościoła dobierając do nich dodatkowo gladiole. Dzięki nim bukiety staną się okazałe i będą harmonijnie współgrały. Wracając do eustomy, muszę przyznać, że jest to kwiat delikatny i zarazem romantyczny. W sam raz na uroczystość ceremonii ślubnej. Niezwykłe eleganckie są również kalie, również występujące w kolorze fioletu i bieli. Nie mogę nie wspomnieć o kwiatach szczypioru, to prosty kwiat o regularnym kształcie kuli, ale florystka może wyczarować z niego fantazyjne bukiety.




MAKE UP PANNY MŁODEJ
Odradzałabym zastosowania koloru fioletowego w makijażu ślubnym Pani Młodej. Cień na powiekach w tym kolorze, sprawi, że po kilku godzinach możemy wyglądać jak z podbitym okiem lub jakbyśmy miały sińce. Moja makijażystka odradziła mi ten pomysł, chodź bardzo się nastawiłam na delikatne fioletowe cienie na powiekach. Nie wykluczajcie jednak całkowicie tej idei. Od czego mamy w końcu Świadkową, niech zerknie na nas od czasu do czasu, czy nie wyglądamy jak niewyspane Zombie. Bezpieczniej jednak będzie wybrać bardziej delikatne kolory, proponowałbym cienie perłowe, które rozświetlą oko.




TORT TRADYCYJNY VS TORT W KSZTAŁCIE BABECZEK
Tradycyjny tort jest klasykiem, ale możemy zastąpić go nieco nowocześniejszą wersją. Z pewnością zaskoczymy Gości pokrojonymi babeczkami ułożonym na kształt piętrowego tortu. Osobiście muszę przyznać, że tak zaserwowanej słodkości nie spotkałam na żadnym weselu, na które mnie zaproszono. Wertując katalogi wielu cukierni nie spotkałam oferty tortu tego typu, w większości przypadków nasze zlecenie na taki nietypowy tort potraktowane zostanie jako zamówienie specjalne.











SŁODKI KĄCIK
Cukiernie prześcigają się w ofercie ślubnych łakoci, więc śmiało możemy wykorzystać ten fakt tworząc słodki kącik. Oczywiście całość w wybranej przez nas gamie kolorystycznej. Wystarczą wstążki i kotyliony, aby całość przybrała iście królewskiego charakteru. Słoje wypełnione piankami, drażetkami i gustowne babeczki robią wrażenie. Jeśli Restauracja, w której planujesz swoje wesele nie ma w ofercie możliwości zorganizowania słodkiego kącika możesz zdecydować się na firmę specjalizującą się w tego typu atrakcjach lub sama zakupić ozdobne słoje i łakocie, zdecydowanie koszt będą niższy. Słoje na słodycze, różnej wielkości możesz zakupić w aktualnej ofercie Black Red White.




DEKORACJA SALI I NIE TYLKO
W tym temacie można stworzyć nie(małe) wariacje, niezależnie od koloru przewodniego, na który się zdecydujemy. Jest wiele możliwości, od bardziej eleganckiego zastosowania, po jego nowoczesne wydanie. Ogranicza nas tylko nasza fantazja i gust. Ważny jest także budżet, bo nie da się ukryć, że wesele to kosztowna inwestycja. Uważam jednak, że można wyczarować fajne rzeczy za małe pieniądze.














Niebawem podobne wpisy z innymi kolorami przewodnimi. Mam w planach zaprezentować Wam pomysł na wesele w kolorze przewodnim: fuksji, tiffany blue, czekoladowo-ecru, czerwieni i nie tylko. 
 

2 komentarze:

  1. Bardzo mi się podoba motyw z kolorowymi butami u panny młodej. Znaczenie lepiej to wygląda niż klasyczne białe.
    http://zycienienabogato.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń